Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Антикризовий гайд: як керувати креативною командою під час війни

15.01.2024, 11:45
Story Image

Війна вдарила по людях. Комусь важко опанувати себе, у когось рідні пішли на війну. Попри все люди продовжують працювати та підтримувати економіку країни. Тому й не дивно, що колеги стали психологами один для одного. А керівники тепер більш залучені в життя кожного підлеглого, активніше спілкуються, надихають та надають підтримку у розв'язанні особистих питань. За час повномасштабної війни ми змогли адаптуватися до нових реалій та виробити власну стратегію збереження командного духу та мотивації. Ділимося інсайтами.

 

Приклад лідера

Команду мотивує робота пліч-о-пліч із лідерами. Загалом, ми не маємо класичної вертикалі управління. Нам ближче підхід, де кожен має вагоме слово та свободу вираження незалежно від посади. Це допомагає зростати, оскільки розвиваються не 3-5 людей, а вся команда.

 

Постійне вдосконалення

Хтось шукає 20-річного спеціаліста із 10-річним стажем, але ми за системний розвиток команди. Це коли кожен керівник пройшов шлях від студента без досвіду до своєї посади разом з компанією. Це і кар’єрне зростання людини, і висока залученість команди у зростання компанії.

Творчі люди можуть часто змінювати хобі або пробувати щось нове — іноді достатньо підтримати їхню ініціативність і допомогти в набутті нових навичок, а ще краще — імплементувати їх захоплення в робочий процес.
Наша компанія не скоротила жодного співробітника та не урізала заробітні плати. Натомість виросла за цей час більше ніж на 20 осіб та відкрила нові вакансії. Одна з причин такої стійкості — гнучкість та системний розвиток команди. 

 

Більше свободи

Відпустіть і перестаньте контролювати все та всіх. Дайте можливість працівникам приймати рішення та бути відповідальними, заохочуйте комунікацію між відділами. Однак гнучкість має бути в тих межах, які окреслите  саме ви. На митців не можна тиснути, але часто без м'якого контролю їх пошуки кращої версії проєкту можуть піти надто далеко від реальності та дедлайнів замовника.

У нас хтось приходить коли інший лише встає з ліжка, а третій закидає завданнями робочі чати вночі. У кожного свій графік, головне, щоб проєкти рухалися за планом. Для компанії важливий саме результат наприкінці процесу.

 

Звертайтеся до спеціалістів 

Окрім впроваджених регулярних зустрічей усіх співробітників,  ми також проводимо зустрічі із психотерапевтом. Спочатку командна дискусія, потім — можливість виговоритися й отримати допомогу від спеціаліста віч-на-віч. Професійне вигорання може значно вплинути на результати усього підприємства. Якщо відчуваєте, що самі на межі як керівник — варто звернутися до аутсорс-фахівця за консультацією. Як мінімум, це покращить стан команди.

 

Внесок у перемогу

Волонтерські ініціативи мотивують та єднають команду. У нас, наприклад, немає того, хто б не приєднувався до допомоги дітям-сиротам, плетіння сіток чи благодійних ярмарків. До речі, останні стали не просто інструментом фандрейзингу, а й можливістю самовираження та нестандартного тімбілдингу.

Кожен співробітник в межах своїх можливостей і допомагає не для того, щоб не виділятися, а щоб почуватися причетним до чогось більшого. Людям важливо, щоб компанія підтримувала та організовувала такі ініціативи, тоді вони відчувають гордість за місце роботи, бо все одно фронт у всіх один.

Під час війни ми активно працюємо над важливими соціальними проєктами. Вже реалізували прихисток для переселенців у Самборі та реабілітаційний центр «Незламні» у Львові. Зараз активно працюємо над ще декількома проєктами. У такий складний час кожному важливо відчувати свій особистий внесок у перемогу. 

 

Зберігайте ритуали 

Коли немає ясності та можливості планувати своє майбутнє — це лякає та збиває з пантелику. Ми запровадили короткострокове планування з робочими (і не дуже) ритуалами. Наприклад, щомісячні збори всієї компанії, окрім загального бачення, дають відчуття єдності та взаємопідтримки. Щотижневі наради кожного відділу допомагають розвиватися та залишатися  в тонусі. Щопонеділкові короткі брифінги — можливість  переглянути питання та, за необхідності, перелаштуватися для досягнення поставлених цілей. 

 

Війна довела, що українці — неймовірно сильна та креативна нація. І якщо керівник зможе швидко адаптуватися під нові виклики та застосувати свої навички, то команда точно зможе стати сильнішою.

Андрій Сікачовський
Історія від
Андрій Сікачовський
Співвласник та комерційний директор abmk
Інші історії
Всі історії
logo
Управління командою
Регулярний менеджмент у відділі продажів — ключ до сталого зростання бізнесу
Впровадження такого менеджменту передбачає чітке планування, відстеження результатів, зворотний зв’язок і оптимізацію ресурсів.
logo
Управління командою
Що таке фасилітація та як нею користуватися
Існують різні підходи, які допоможуть працювати злагоджено та ефективно. Один із них — це фасилітація — наради за участю сторонньої особи, яка управляє процесом, не впливаючи на предмет дискусії.
logo
Управління командою
Ключові помилки в управлінні відділом продажів
Здійснення аналізу ваших методів управління відділом продажів може допомогти виявити поширені помилки, які заважають росту показників відділу та всього бізнесу.
logo
Управління командою
Секрети успішного управління компанією на відстані: як забезпечити ефективність віддаленої роботи
Об'єднати групу людей, розташованих у різних місцях, в єдиний та продуктивний колектив — це завдання вкрай важливе для успішної діяльності компанії. Відсутність спільного робочого простору при віддаленій роботі може створювати складності у комунікації, підтриманні корпоративної культури через відсутність особистих зустрічей зі співробітниками.