Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Як утримати найкращих працівників? Три інсайти від агенції комунікацій «ВАРТО»

25.07.2024, 12:00
Story Image

Згідно з дослідженням, яке провела команда Work.ua щодо стану ринку праці України, конкуренція за вакансії зменшується, тоді як кількість пропозицій від роботодавців зростає. Постає логічне питання: як бізнесу утримати працівників? HR-директорка агенції комунікацій «ВАРТО» Наталія Дараган розповідає як побудова якісного внутрішнього спілкування з командою може допомогти підприємствам бути стійкими та стабільними у часи турбулентності та змін. 

 

Впровадження регулярної комунікації та чітких KPI для кожної посади

Системні короткі зустрічі співробітників з їхніми прямими керівниками та регулярне відстеження ключових показників ефективності (KPI) — це must-have. Так, буває спокуса пропустити начебто «довгий-нудний» процес аналізу та розбору метрик. Але саме цей аналітичний бекграунд дозволяє розуміти «температуру по компанії», відстежувати можливі кризові моменти та швидко на них реагувати.

Існує міф, що в креативній сфері «оцифрувати» результати та ефективність команди неможливо. З власного досвіду команда «ВАРТО» знає, що вимірювати KPI, коли ти працюєш з креативними ідеями та творчими людьми, може бути складно. Нашим рішенням стала розробка організаційної схеми, яка чітко окреслює роль та функцію кожного співробітника компанії. Така оргсхема дуже чітко показує, як кожен працівник впливає на роботу та результати один одного — це працює на об’єднання команди. Крім цього, раз на тиждень ми проводимо командні загальні збори, де керівники розповідають про результати роботи кожного департаменту за минулий тиждень та окреслюють ключові задачі на майбутній тиждень. Це допомагає не втратити зв’язок між людьми.

Результат не змусить чекати: співробітники чітко розумітимуть власну роль та зону відповідальності. Окрім налагодження внутрішнього корпоративного менеджменту, практика зустрічей з керівником допоможе підвищити залученість співробітника у діяльність компанії. Дослідження доводить, що в компаніях з високими показниками залученості середній операційний прибуток вищий мінімум на 10-15 %, ніж у компаніях, де ігнорують цей фактор.

 

Smart-керування гібридним графіком

Забезпечення офісу перестає бути питанням суто бізнесовим, це аспект турботи про команду, її підтримку та захист. Війна змінила ритм життя співробітників, що вимагає від бізнесів проявляти гнучкість та розуміння у формуванні робочих графіків. Це стосується, зокрема, працівників офісів та креативних індустрій. Хоча віддалена робота стала звичною практикою, проте ми бачимо, що часткове відвідування офісу залишається необхідним для базової соціалізації та ефективної взаємодії між співробітниками. 

Для того, щоб офіс працював як safe&comfort space для команди, має бути певне забезпечення базовим комфортом. Не обов’язково додавати корпоративні обіди, які дуже популярні як бонус в багатьох IT-компаніях, проте bare minimum — вода, кава, чай та смаколики — краще не нехтувати. У випадках відключення світла, офіс взагалі стає хабом для команди, де кожен може підзарядити свої пристрої та отримати доступ до стабільного зв'язку та Інтернету. Як результат, співробітники будуть впевнені у підтримці компанії, що підвищить їхню залученість і продуктивність.

 

Розвиток навичок фасилітації конфліктів та інших soft skills

Актуальна тема для тих, хто живе у постійному стресі. Функція розв’язання або запобігання конфліктів включає своєчасне вирішення непорозумінь в команді, модерацію відкритої комунікації між працівниками та розвиток емоційної компетентності команди. У теорії, кожен бізнес має інвестувати у корпоративного психолога(-ів). На практиці, у бізнесу не завжди є фінансова гнучкість на підтримку mental health сектору. І що тоді робити?

Працюйте на розвиток «м’яких» навичок — наприклад через формування корпоративної бібліотеки. І обов’язково залучайте співробітників у обговорення прочитаної літератури або статей на професійну тематику. Можна організувати корпоративний літературний клуб або кіноклуб — дивлячись, кого у вашій команді більше: завзятих читачів чи кіноманів.

У нашій компанії ми ведемо таку собі статистику навчання, яка відкрита для всіх. В кінці року співробітникам, які навчалися найбільше, даруємо сертифікати в книжкові магазини або інші приємності. Як показує практика, такі символічні подарунки мотивують колег не зупинятися у прокачуванні їхніх hard та soft skills. А легка конкуренція перетворює процес навчання на гру-змагання, допомагає пожвавити обговорення довкола вивченого. 

Коли ззовні хаос, то всередині компанії має бути стійка система, яка підтримуватиме співробітників. Компанії, які адаптуються до змін, ефективно реагують на кризи та забезпечують стабільність своїх співробітників — швидше за конкурентів здобувають переваги на ринку. Тож висновок простий: хочете «утримувати» найкращих працівників — не економте на головних бустерах.

Наталія Дараган
Історія від
Наталія Дараган
HR-директорка агенції комунікацій «ВАРТО»
Інші історії
Всі історії
logo
Управління командою
Регулярний менеджмент у відділі продажів — ключ до сталого зростання бізнесу
Впровадження такого менеджменту передбачає чітке планування, відстеження результатів, зворотний зв’язок і оптимізацію ресурсів.
logo
Управління командою
Рекрутинг: як спростити процес пошуку нового працівника
Пошук нових працівників — доволі складний процес. Адже не дивно, що власник бізнесу хоче наймати працівників без великих витрат часу, грошей і зусиль. Проте на практиці процес рекрутингу викликає десятки запитань.
logo
Управління командою
Антикризовий гайд: як керувати креативною командою під час війни
Війна довела, що українці — неймовірно сильна та креативна нація. І якщо керівник зможе швидко адаптуватися під нові виклики та застосувати свої навички, то команда точно зможе стати сильнішою.
logo
Управління командою
Секрети успішного управління компанією на відстані: як забезпечити ефективність віддаленої роботи
Об'єднати групу людей, розташованих у різних місцях, в єдиний та продуктивний колектив — це завдання вкрай важливе для успішної діяльності компанії. Відсутність спільного робочого простору при віддаленій роботі може створювати складності у комунікації, підтриманні корпоративної культури через відсутність особистих зустрічей зі співробітниками.